Sabtu, 7 November 2009

Kursus Terapi Refleksologi


Kg.Paya Guring 2hb-6hb Nov 2009



Homestay Kg.Paya Guring


telah terpilih sebagai lokasi kursus Terapi Urutan Refleksologi setelah yang pertama dan kedua telah di adakan di Kelantan dan Pahang yang dikendalikan oleh Institut Karisma dengan kerjasama Majlis Tindakan Pelancungan Malaysia.
Dengan kehadiran 30 orang peserta , kursus di adakan di Dewan Kg.Paya Guring yang bermula pada jam 9.00 pagi.Sebagai pembuka tirai wakil dari Institut Karisma telah memberi ucapan dan seterusnya Master Wong yang berpengalaman lebih dari 20 tahun memulakan sesi pembelajaran yang di bantu oleh E.Woon.










Sesi pertama peserta didedahkan dengan asal-usul refleksologi dan teknik-teknik terbaru yang telah dibukukan dan telah diterima oleh banyak masyarakat seluruh

dunia.

Pendedahan teknik terapi tersebut disampaikan oleh Master

Wong dengan bahasa yang mudah difahami oleh peserta yang rata-rata dalam lingkungan umur 30-70 tahun.

Peserta di berikan latihan secara intensif dengan teori dan praktikal dengan kaedah yang sistematik.





Selama berkursus peserta di bekalkan dengan minum pagi, makan tengahari dan minum petang oleh petugas F & B dari Kg.Paya Guring sendiri.









.
Terdapat dua orang peserta yang sememangnya tukang urut turut bersama mendalami teknik terapi urutan tapak kaki "refleksologi" yang begitu tekun mengikuti program tersebut.

Setelah 5 hari berkampung di sini akhir nya peserta di berikan cenderamata berupa besen dan poster untuk kegunaan dan akan menerima sijil yang di keluarkan oleh Kementerian Pelancungan Malaysia sebagai pelajar yang layak menjalankan perniagaan Terapi Urutan tapak kaki. Semua perserta mengambil peluang bergambar bersama-sama Pegawai dari Institut Karisma En.Azhar dan kedua-dua tenaga pengajar iaitu Master Wong dan En Woon.




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

thank`s for your comment